Dosadašnja druženja

10. NetWorking Day - Poslovni susreti, Beograd, Azzaro Red Club

Organska poljoprivreda i preduzetništvo - u Beogradu održan NetWortking Day

O organskoj proizvodnji hrane, neophodnim sertifikatima, mogućoj zaradi i neophodnim ulaganjima, bilo je reči na poslovnim susretima Networking Day, koji su održani u četvrtak (18. maja 2017. godine) u Beogradu.
 
Gosti Irene Lalić bili su Veljko Jovanović iz Privredne komore Srbije i Đurađ Caranović, mladi preduzetnik koji se bavi proizvodnjom premium hrane.
 
- Privredna komora je prepoznala značaj ove grane poljoprivrede i osnovala je Centar za organsku proizvodnju. Broj ljudi koji se uključuje je u porastu, a danas se njih oko 2.000 bavi time. Inicijalna ulaganja u organsku proizvodnju su 2 do 3 puta veća nego u standardnoj poljoprivredi, ali je dobit veća 4 do 5 puta - izjavio je Veljko Jovanović.
 
Kada je reč o ulaganju, Jovanović je dao primer malinjaka, gde je za 1 ha neophodno oko 15-20.000 EUR.
 
Naglasio je i da budući proizvođači organske hrane moraju da vode računa da zemljište bude u njihovoj svojini, zatim o konverziji zemljišta, osiguranju...
 
Đurađ Caranović se poljoprivredom bavi od 2010. godine. Razvio je koncept proizvodnje premium hrane putem edukacije i udruživanja malih proizvođača. Taj koncept je prošle godine prodat nemačkom trgovinskom lancu, a Caranović sada razvija nove projekte.
 
- Posle mog iskustva mogu reći da u organskoj proizvodnji novac nije najveći problem, već rad. Nije moguće doći do rezultata, ako niste tome posvećeni. Naš cilj od početka je bio da se proizvede najkvalitetniji plod. Susreli smo se sa mnogim problemima, koje sam grupisao u tri segmenta: otkupna mesta, dostupnost sredstava, đubriva, mehanizacije, ljudi, kao i edukacija - rekao je Caranović.
 
Svoj uspeh duguje tome što se od samog početka fokusirao na kvalitet, a ne na novac.
 
- Novac stiže svakako - kaže Caranović.
 
Caranović sada razvija koncept otvorenih samousluga, koje će biti locirane nedaleko od Beča i Londona.
 
- U pitanju je koncept gde ljudi samo beru plodove. Znači, mi izvozimo sadnice u fazi pred plod - objasnio je Caranović i dodao da se nada da će u tim radnjama 60% proizvoda biti iz Srbije.
 
Posle zvaničnog dela, posetioci su nastavili komunikaciju, razmenjivali su ideje, kontakte i stvarali šanse za novi posao.
 
Izvor: Ekapija
 
Fotografije: Tamara Korać, Picture It